Transfagarasan fara sarm

Imi plac jocurile de cuvinte si ma gandeam ca am gasit expresia potrivita pentru a duce numele unui drum cu faima, peste granitele tarii…Eram chiar fericit si, in timp ce imi alunecam mainile peste volan, imi tot repetam in minte: Transfagarasan = Transfagara-charm! Wow, asta e: TRANSFAGARA-CHARM.

Nu-i sunati insa pe cei de la Ministerul Turismului caci numele nu se potriveste cu ceea ce am gasit noi in acest week-end. Drumul asta nu este nici pe departe asa cum s-a strigat la Top Gear, adica best road in the world,  ci doar inca o expresie a neputintei noastre de a valorifica zonele cu potential. Duminica asta Transfagarasanul era doar un drum chinuit, un sarpe strivit si sufocat de aglomeratie, afumat si lasat sa-si simta suferinta sub razele unui soare neiertator.

Drumul de la Balea Lac spre Curtea de Arges e groaznic iar cel dinspre Sibiu pana la tunel e plin de soferi care si-au lasat bunul simt acasa si masina pe jumatate din suprafata carosabilului. E trist ce se intampla. Nici urma de bucurie sau de satisfactie dupa parcurgerea unor kilometri pe care mi-i doream senzationali. Daca va intrebati unde se duce traficul insuportabil din Bucuresti pe timp de vara o sa va raspund eu: pe cei doi scuipati de autostrada si pe acest Transfagarasan gatuit si haituit de niste oameni care transforma turismul si plimbarea de placere, in invazie.  Asta e, am nimerit noi prost! Duminica, pe final de august, e ghinion curat daca ajungi sa circuli bara la bara pe cel mai spectaculos drum din partea asta de continent.

Avem si sfaturi:

1. Ganditi si investiti! Drumul asta care mangaie muntele este pana la urma un simplu drum. O sosea asfaltata care nu distreaza si nu scoate bani din buzunarele turistilor. Incepeti cu o parcare. Una mare! Gasiti apoi si locul si jocul potrivit care sa ofere mai mult decat un bazar sinistru. Extrageti autoturismele de pe carosabil pentru ca e urat si incurca circulatia iar pe turisti trebuie sa-i agatati cu lucruri suficient de captivante pentru a-i tine ore si chiar zile departe de scaunele din masini.

2. Asfaltati! Tronsonul dinspre Curtea de Arges e o rusine…

3. Puneti taxa: tura pe Transfagarasan ar trebui taxata. Suma sa fie modica si biletul ce urmeaza a fi platit sa anunte incepera unei aventuri.

4. Amenajati locuri pentru poze. Vindeti apoi numele acestui spatiu unui sponsor generos. In aceste spatii pot functiona si birouri de tip Info.

5.  La intrare in traseu sau chiar la Balea Lac instalati camere video si foto. Cei care au platit un bilet special pot primii acasa poza-testimonial care sa vorbeasca despre momentele de vacanta petrecute pe Transfagarasan.

Concluzie:

A fost si bucurie asta printre varfurile de munte dar multi prea multi nervi si amaraciune. Transfagarasanul ne-a soptit ca nici el nu se simte confortabil in ruina, abandonat de autoritati, calarit si extenuat de tobe de esapament si difuzoare cu manele.

 

4 Comments:

  1. Vine tare din urma Transalpina. E asfaltat ca in palma si privelistea e superba. http://www.transalpina.biz

  2. Cred ca e putin exagerat sa spuneam de la Curtea de Arges la Balea drumul e o mizerie. Nici pe departe. Pana la Vidraru este bun, dincolo de el sunt cateva tronsoane cu multe gropi, dar este in curs de refacere. cred ca ati observat deja ca pe unele portiuni asfaltul este proaspat. Sunt de acord ca se pot face imbunatatiri, dar nu doar infrastructura e vinovata de starea actuala. Educatia turistilor nu se va face printr-o infrastructura pusa la punct;)

  3. sa vedem ce ramane din drum dupa iarna .. pacat de zona

  4. Pingback: RetROspectiva | Unde si Cum

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *