Alex Ferdean: Turcia & Bulgaria

Anul acesta a fost de neuitat pentru mine si sotia mea. In luna mai ne-am casatorit si am primit de la tatal meu un sejur de 7 zile in Turcia, in Antalya, drept luna de miere. Dar pana sa plecam in luna de miere am mai primit un sejur, drept cadou de nunta, de data asta in Bulgaria la Nisipurile de aur, pentru luna septembrie.
Primul sejur a fost in Turcia si a inceput pe 9 mai, la doua zile dupa nunta. Am ajuns cu avionul in Antalya, iar la cateva minute dupa ce am iesit din aeroport eram deja in drum spre hotel. Am fost foarte impresionati de cat de organizati sunt turcii atunci cand vine vorba de turism. Am mers cam 110 km cu un microbus pana la Titan Select, hotelul la care am fost cazati, aproape de Alanya.
Titan Select este un hotel relativ nou, cu aspect modern, bine amplasat, in jurul lui fiind multe alte hoteluri aratoase. Camera in care am stat arata foarte bine, de altfel intreg interiorul hotelului fiind foarte bine realizat. Despre restaurant si ospatari nu pot sa am decat cuvinte de lauda, iar facilitatile pot multumi pana si pe cei mai exigenti clienti. Este amplasat la 300 de metri de mare, insa noi am preferat piscinele hotelului pentru a ne “balaci”.
In una din zile am fost intr-o excursie la Pamukkale, care inseamna, daca nu ma insel, “castelul alb”. Este de fapt un munte format din calcar cu terase pe care curge apa termala, iar deasupra se gasesc ruinele vechiului oras Herapolis, unde am avut timp sa ne plimbam si sa facem poze.
Clima in Turcia este exceptionala, desi noi am fost in extrasezon, temperatura era ideala pentru plaja. Ghidul ne spunea ca exista o zona in Kemer, unde poti sa te dai cu sania, iar cand ajungi jos poti chiar sa faci plaja.
In Bulgaria am fost in perioada 7-14 septembrie. Lucrurile au stat putin diferit in ce priveste cazarea. Am stat la hotelul Slavey, un hotel destul de aratos, insa nu se compara cu cel din Turcia. De asemenea serviciile nu au fost la fel de bune, insa pentru noi nu prea a contat acest aspect, tot ne-am putut bucura de sejur. Zilnic mergeam sau la plaja la mare, sau la piscina, iar seara faceam plimbari prin statiune. Probabil ca am luat la picior fiecare coltisor al statiunii. Intr-una din dimineti ne-am sculat devreme, am luat aparatul foto si am mers sa vedem rasaritul la malul marii, iar intr-una din seri am facut o plimbare pe malul marii sub lumina lunii pline.
Nisipurile de aur este o statiune foarte frumoasa, curata, cu cateva parcuri interesante si, spre surprinderea noastra, aleasa de multi romani. Seara intreaga statiune prindea viata, terasele de langa plaja, mai ales cele ce aveau trupe care cantau live, erau “invadate” de turisti.
Nu pot decat sa multumesc lui Dumnezeu pentru anul acesta si pentru amintirile minunate din primul nostru an de casnicie, amintiri care ne vor insoti toata viata!