Miron Nicolae: Moeciu de Sus

Anul acesta mi-am petrecut vacanta in localitatea Moeciu de Sus. Locul mi-a fost recomandat de niste prieteni. Localitatea se afla in judetul Brasov. Am plecat cu masina unor prieteni, am ajuns foarte usor, pe DN 73, Brasov – Pitesti, pana la Moeciu de Jos apoi inca 8,5 km pe DJ 112F pana in Moeciu de Sus, pentru cei care folosesc gps:
45°26’24.95″N 25°19’33.96″
Este un loc superb din toate punctele de vedere. Ne-am cazat la pensiunea Raza Soarelui, o pensiune pentru care am numai cuvinte de lauda. Rezervarile le facusem cu o saptamana inainte. Pretul accesibil. Cazarea impecabila apa calda 24 din 24, sala mese, mese calde, tot ce-ti poti dori de la o pensiune, wireless, karaoke, plimbari, informatii despre zona.
Referitor la atractiile turistice din acea zona cat si cele din imprejurimi am reusit sa vizitam: Castelul Bran – unul din cele mai vizitate lucruri din zona cat si din Romania. Personal l-am considerat “sarac” in informatii.
Cheile si Pestera Dambovicioarei – locuri de un pitoresc deosebit.
Cheile au lungimea  de 3 km insa verticalitatea peretilor de stanca si
pasajul ingust croit de Dambovicioara sunt impresionante. La
capatul cheilor se afla Satul Dambovicioara si Pestera Dambovicioarei. Am fost indumati de catre un ghid, un pusti de vreo 10 ani care stia povestile despre pestera, plus alte informatii.

Cetatea Rasnov – un veritabil punct de atractie Pentru a ajunge la cetate trebuie sa ajungeti in Rasnov pe soseaua Bran – Brasov. Aici era in desfasurare un festival medieval.
Orasul Brasov un loc care mie personal mi-a placut foarte mult, in mod special Biserica Neagra. In restul timpului am facut numai plimbari pe trasee din zona accesibile. Ne-am bucurat cat am putut de aerul curat si de timpul liber.

Revenind la gazde, au fost de nota 10, foarte primitoare. Am stat pana noaptea tarziu la povesti, am depanat amintiri. Chiar daca am stat 5 seri la Moieciu nu aveam nici o problema sa mai raman inca 5 seri acolo.
Am plecat din Moieciu cu un sentiment de bucurie si cu dorinta de a ma intoarce.
Am reusit cu ajutorul peisajelor  fabuloase, locurilor de basm sa-mi incarc bateriile pentru a rezista pana la urmatoarea aventura.
Pe drumul de intoarcere ne-am abatut de la traseu si am vizitar castelul Peles, ceva miraculos ce trebuie vizitat de orice locuitor al tarii si nu numai.
Abia astept sa vina concediul de iarna sa pot admira zona Moieciu si cu o mantie alba identica ca a telefonului Motorola Fire.